Ok, Idag Tog Mitt Liv En Riktig Jävla Turn


När jag fick ett mejl där det stod att jag blivit antagen till Volontärprogrammet på Kripaly Yoga center i Stockbridge Massachusetts US of the A
ca 3 timmar från Wilton Norwalk där jag bodde under året 2009.
Jag har varit reserv så det är snabba ryck och jag måste meddela typ imorgon om jag kommer eller inte. 

det här är något jag velat göra i över 2 år, & jag kommer ihåg den dagen greg talade om för mig att det fanns ett ställe som kripalu, då fick jag lyckotårar.
& nu när jag har förstått att jag antagligen (om allt går rätt till) kommer hamna där har mitt hjärta slagit en massa dubbelslag & jag har hoppat & jublat, & ringt runt till mina kära.


men hur går det med skolan då?
jag tänkte att eftersom jag inte kom in i gbg och jag inte riktigt känner 100 för växjö, så är det väl bara till att go for it. jag kan ju söka in till våren igen, & hoppas på att jag kommer in på den skola jag vill.

Kripalu är alltså ett yoga/health center där vanliga människor kommer för att reflektera över sin vardag, meditera, träna spiritualitet, äta hälsosam mat & så vidare, dom har även yoga-teacher training, ayurveda & så bjuder dom in kända talare till seminarier.
Jag blev överlycklig när jag såg att både Deepak Chopra, Katie Byron står på höstens schema, jag har läst många av deras böcker och de är stora idoler för mig.

vi volontärer kommer ha egna yoga-klasser & happenings & på kvällarna anordnas olika evenemang som konserter & annat för alla på hela centret.
för mig låter det lite som ett paradis, & jag kan bara tänka mig alla fantastiska människor som befinner sig på denna plats & all kärlek som frodas!

hjälp! vad jag är lycklig men samtidigt rädd, att ens liv kan ändras så fort
mitt liv framförallt har en tendes att slänga in goda överraskningar på min väg, så står jag där & måste ta snabba häftiga beslut, & jag känner mig så duktig & framförallt modig.
men jag kan nog inte tacka nej till detta erbjudandet så isåfall åker jag i början på september & kommer tillbaka i början på januari. 

så det blir nog lite mer livin´large för mig iallafall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0