The Old Photo

I söndags (som alla andra söndagar) när vi var på marknaden så hittade jag ett helt magiskt litet foto av ett dansande par,

jag blev helt kär & bestämde mig för att ta med det hem.

den belgiska gamla kvinnan med rött hår som sålde av lite ägodelar menade att det var en känd ballerina, som var väldigt populär på sin tid

sedan tittade hon mig i ögonen & sa

- You are very beautiful, I noticed you before!

då blev jag lite rörd måste jag säga, det var fint!

 

& på tal om bellerina

förra veckan följde jag med Emmy och hennes vänner till ett ställe

det visade sig att det var dansens dag och det firades stort på scenen

 

en upplyst vacker röd stol på den alldeles för stora svarta scenen

musiken börjar & på tår dansar en gammal gammal dam med stor yvig prinsessballerinakjol, långt, lite vågigt grått hår

som flickan på bilden fast hon har åldrats väldigt vackert

det var så häftigt & se, väldigt inspererande  

hon hade varit ballerina väldigt länge , inte nog med det så var det hennes 80 års dag

jag satt bara och gapade

& hoppades att jag också kommer vara så fin när jag är 80 år gammal





Kommentarer
Postat av: mammie

du är det vackraste!!!

2010-05-05 @ 19:10:11
Postat av: mammie

du är det vackraste!!!

2010-05-05 @ 19:11:29
Postat av: Amir

ser ut som du på bilden. iaf armarna..

2010-05-05 @ 23:26:58
Postat av: bina själv

hihi men brossan hon är ju asgraciös =)

tack mammi, inte så konstigt när jag har världens finaste morsa!

2010-05-06 @ 17:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0