Statue On A Mountain Top

lördag morgon vaknade jag upp av att solen lyste rakt in i vårt vackra sovrum,
jag kände mig superlycklig och tog på mig mjukisbyxor och jacka, redo att gå ut med cameran i hand tittade jag in i killarnas rum
kristoffer sa,
- jasså du ska ut och fota, då hänger jag på!

jag blev så glad, vi gick hela vägen till frogner parken, köpte med oss lite fika som vi njöt av i solen

vi fotade solade och pratade i flera timmar, pratade om träd, om man varit en fågel, människans bästa vän, livet, stenar konst allt allt




They made a statue of us

And it put it on a mountain top

Now tourists come and stare at us

Blow bubbles with their gum

Take photographs for fun, for fun





jag valde ut min favorit och satte mig ner för att sola lite..

så blev vi hungriga och kalla
då åkte vi hem, kristoffer tipsade om en maträtt, det var andra gången jag lagade mat (jag har bott i Olso i lite mer än en månad nu) hur sjukt är inte det?

jag blev så stolt när det fakiskt smakade väldigt gott, jag ville så gärna bjuda men eftersom Kristoffer är vegiterian så tackade han snällt nej.


jag är så tacksam för dessa nya vänner som vandrat in i mitt liv, att det är så enkelt, fler människor borde veta hur underbart det är att lära känna vänner på detta viset, vilken glädje det ger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0