Some More News

jag har nog sökt alla jobb som går att söka, i fredes var jag på intervju, på tisdag ska jag på intervju, så vi får väl se nu i veckan hur det går.

den här gången är det inte som en matta som rycks undan under mina fötter, som det var när jag kom till USA förra året. då konstigt nog kändes det som att jag helt plötsligt inte visste vem jag var, utan alla mina grejor, kläder, vänner och familj var det väldigt ensamt till en början.

det blir lätt så att alla har sina olika roller bland vänner och familj, och man tar en del saker för givna. jag var nu tvungen att binda samman allt som jag var till ett, och kasta mig in i saker jag aldrig skulle gjort annars. det var jävligt tufft till en början, men ganska så snabbt kändes allting bättre. det var svårt att säga under årets gång hur jag förändrades, kunde liksom inte riktigt sätta fingret på det och fortfarande faller små pusselbitar på plats. jag har blivit väldigt självständig (ännu mera än jag faktiskt alltid varit) och jag tar mer hänsyn till vad jag verkligen vill göra.

nu, en vecka utan nästan någon kontakt med nära och kära (fb och msn räknas inte) så känns det skitjobbigt rent ut sagt. det känns just nu som att jag bara vill åka hem till mammas trygga famn. men jag är modig jag känner mig modig, och ska försöka ett litet tag till. jag tänker jag kan ju inte ge upp nu efter en vecka, vad skulle det vara för mening, vad skulle folk tro om jag kom tillbaka,
och jag vet man ska inte lyssna på vad folk säger, men det gör man ju alltid litegrann, ändå!
den här gången vet jag exakt vart jag har mig själv, vad jag kan och vad jag vill. än en gång gör det sig påmint hur mycket det betyder för mig att ha kärlek och vänslap omkring mig, hur mycket trygghet det ger.

men vad som händer mig i en sådan här situation är att jag gör saker som jag kanske inte skulle gjort annars. så i eftermiddag så har jag ordnat en träff, 5 stycken okända människor ska träffas för en fika. o ena sidan låter det helt galet o andra sidan är det sådant som får mig att verkligen känna mig levande.


Kommentarer
Postat av: Amir

Keep up the good work!

2010-02-07 @ 16:20:18
URL: http://kapicino.blogg.se/
Postat av: Tilda

"Den som lär känna sig själv får med tiden många undeliga bekanta" känns som du är där, skönt!

Lycka till med jobben i veckan, kom mitt sms fram tro? Kram Kram

2010-02-07 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0