First Day Of Work

jag hade ställt klockan på 7 imorse, men jag var så sömnig att jag sov lungt vidare eftersom att planen var att pumpa ut cvn till affärerena, så ingen stress.

så ringer Thomas från Grata och frågar om jag kan jobba på dagis, NU! så jag stressade som fan, på med kläder, mackan på bussen och när jag kom in på kontoret sa han att jag skulle vidare till en by utanför Oslo.

jag sprang runt hela stan för att först hitta buss stationen och när jag väl kom fram så missade jag den precis. fick då vänta 40 minuter på nästa buss, och så tog själva resan 40 minuter, så jag var väl på jobbet 11.30. det kändes ju inte så bra precis, men dom tog vänligt emot mig.

på golvet kröp det runt 12 små snoriga blöjmonster som precis hade fyllt 1 år. dom sken upp och tittade nyfiket på mig, jag blev såklart helt såld. så jag bar runt på dom små bebisarna så mycket jag bara kunde, körde barnvagn, bytte blöjor och lekte ute i snön.

det gick ju jättebra!

 

grata fungerar som en vikarie expidition, och det är ju kanske inte drömmen att inte veta om eller vart man ska jobba i morgondagen, och om man ska, bli väckt och stressa iväg någonstans, och så hittar jag ju inte så bra utanför centrala Oslo såklart. men det går! jag kan även bli inringd som servitris och barrista eftersom att jag har jobbat med det förut.

men det går åt rätt håll iallafall.

 

nu ska jag vila en liten stund!

 

love


Kommentarer
Postat av: Amir

Låter bra, de bästa hade varit om du fått ett jobb i centrala Oslo, typ i en klädesbutik eller något.

2010-02-08 @ 21:22:57
URL: http://kapicino.blogg.se/
Postat av: Tea

Heja heja heja! Gud vad roligt för dig att det går så bra. Nya bekantskaper och nya erfarenheter - you make mama proud!! Här hemma längtar jag efter solen och försöker hålla skenet uppe så bra det går. Kram kram

2010-02-08 @ 22:29:00
URL: http://mememebobbymcgee.blogspot.com
Postat av: bina själv

Ami ett genidrag att lägga upp en Paulo Nutini låt, som syrran kunde lyssna på såhär på morgonkvisten, vilken kille vilken lycka =)



Tack Tea, det är guld värt att ha fina vänner som hejjar på mig, tro det eller ej men det behövs!

Jag ligger efter lite med läsningen i din blogg, så fort jag har tid ska jag kolla =)

2010-02-09 @ 08:36:03
URL: http://imstilllearning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0