Glad Födelsedag Mammie

igårnatt tog jag bussen hem till sbg
jag överraskade mamma med tårta, ballonger, röda rosor & mig själv när hon kom hem från jobbet
i ren förvåning utbrast hon,
- men vad gör du här, du ska ju inte vara här?!

hallon, banan, mjölkchoklad & vaniljkräm 40+ tårtan som var mycket god


måste berätta att kl 05.30 imorse på knutpunkten i helsingborg upplevde jag en av mina absolut 5 i topp ögonblick av kategorin "riktigt fina tidiga tidiga mornar"
i mitten av ett berg av väskor sitter lilla jag, mitt emot mig sitter en gammal man med lite längre hår, röd kavaj & gröna byxor
han visslar & spelar "Frank Sinatra – Everybody Loves Somebody" en gammal Dean Martin låt på sin gitarr
vi börjar iallafall prata & det visar sig att han var en poet& vis sångare från Oslo
folk måste undrat vad vi var för nån duo
jag undrar om det inte var Finn Kalvik iallafall
innan vi skildes åt lagade han en sång åt mig
Om en Sabina som satt på knutpunkten en tidig morgon, som snart skulle på en långaväga resa till Indien osv.
& blödig som jag är fick jag en tår i ögat..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0