Sylvia Plath Poem



Vad handlar den om?

Jag rev ut dikten ur en tidning för länge sedan och hittade den idag undangömd i min kalender

Det är liksom inte riktigt vilken poesi som helst som duger åt mig, men det här lilla stycket lindade verkligen in mig och jag vill bara läsa mer

det roligaste är att man kan tyda som man vill, jag tänkte direkt på boken som jag bär med mig just nu, den handlar om sanningen.
Hur obehagligt vi människor tycker det är att höra & tala sanning. Damen i berättelsen vänder sig till lågorna och månen för att få bekräftelse & för att känna sig vackrare. Men varje dag går hon tillbaka till spegelen som troget talar om sanningen för henne.

 

Jag läser & försöker förstå hur jag själv beter mig, jag gör så gott jag kan, att jobba med mig själv är det mest spännande jobb jag har & någonsin kommer att få.

 

Nu är det väldigt sent och fröken ska sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0