ouaaa the train is on fire!



Söndag morgon

Vaknar tidigt, ska man på riktig show ska man klä sig därefter, så jag tog på min min allra finaste korta lilla babyrosa paljettklänning som jag köpte i Boston förra veckan, lite puder & läppstift, skypade lite med morsan (ögonen tårades på henne när jag berättade vad jag hade på mig) hon säger alltid att jag är så söt, men hon är ju min mamma så det är ju hennes uppgift brukar jag säga! ,)

Somnade på tåget, mötte upp Lina vi strosade runt ett par timmar innan det var dags,
ruskigt bra, jag inte är så förtjust i mamas song så tog jag en powenap på 5 min (nej men seriöst, jag somnade, helst sjukt) sen jag var i asien har jag verkligen lärt mig själv att falla till sömns varsomhelst..vilket ibland kan vara katastrof
upptäcktsfärd tills det blev sent & det var dags att säga godnatt & hejdå
när jag åkt en bit me tåget så säger dom i högtalaren att det brinner lite på tåget men att det inte är någpn fara..så dom stannar till..släpper ut lite rök, och låter folken i dom rökade kupeerna hoppa in i resten så tåget är knökfullt, sen så kör dom vidare, tillslut säger dom
- ok gott folk vi kan tyvärr inte köra mer nu (så dom har verkligen kört in i det sista) för det slår lågor från hjulen!
tyckte det var ganska kul, så jäkla typiskt! så 20 min ståendes ute i kalla natten..innan nytt tåg kommer
iallafall jag & killen bredvid börjar snacka, han var söt (liknade Abbe i Madicken) vi blev värsta vännerna, men så var det hans station och så blev de inge mera..jag älskar´t att småsnacka med folk på tåget, det händer nästan varje gång, så mysigt!

En annan sak jag älskar är att ..komma hem & så ligger hund & sover vid dörren..vi gillar varandra nu..går det en dag utan honom saknar jag nästan ihjäl mig, han är nyklippt & duchad så han var mega len och luktade nytvättade lakan
Lilla Buuuuu är hans kärleksnamn...

imorgon fyller mamman år & jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, försökte klura ut hur pass dom firar, men jag tänkte Jack J skiva tulpaner & choklad måste väl vara uppskattat?

(är han inte söt då, liknar ett stort gossedjur...jag döööör)










(alldeles perfekt ljus för att ta fina bilder)




(det är så vackert, syns kanske inte så bra på bilden.,..men att man kan se hela vägen ner på avenyn)



Kommentarer
Postat av: Tea

Hahaha, jätterolig tåghistoria! Du, mamas song är skitbra - är du knäpp eller? Låter som en härlig helg, åter igen. Så gullig hund, ser lite ut som Bellman på den fotot! Jag var ute o gick med Emma Göranssons hund idag, en liten svart cockerspaniel .. jättesöt.



Saknar dig men tiden flyger så man ska inte saknaså himla mycket utan leva lite istället - o de gör ju du :) KRAM!

2009-03-23 @ 17:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0