30/5




 

 




I lördags var jag & kollade på Alisons fotbollsmatch sen tog jag tåget in till Manhattan, för att möta upp Helena, Elisabeth & Erika, Josses kompisar från Boston!

Kärt återseende vid biblioteket & mexicanskt i Bryant park.
Det var lite extra folk i stan, inte för att det någonsin är folktomt, men vi fick höra att presidenten var på besök även Prinsen av england, hade kommit för att spela pool med sina kompisar.

Sen tog vi tunnelbanan till Harlem där vårt hostel låg, jag var lite rädd för vad som väntade. Hostellet var helt suveränt bättre än hotel skulle jag säga superfräscht! Efter mörkning, vid 10 skulle vi ut & köpa lite lemonad, det var läskigt, vi gick fort som fan, alla lika tysta tills någon kläcker, 
- tjejer har ni märkt att vi är dom enda vita personerna på dom 10 minuterna vi vait ute, jo tack!

När vi kom in i liquir store, vänder alla sig om & tittar på oss, expiditen är jätteagressiv & jag var livrädd..haha! Vi fick kommentarer som girl how do you like harlem and are you scared..ohh jag åker nog inte dit på natten igen, okey kanske om jag har en stor & stark man vid min sida!

Jean-Philippe var vår promoter, & clubben sög riktigt hårt, men vi blev fulla iallafall!

En av tjejerna betedde sig lite väl dåligt skulle jag säga, jag blev irriterad & gick och köpte en glass istället!


Söndagen tog jag tunnelbanan ner till soho (älskar soho) där har dom de coolaste affärerna & människorna är riktigt snygga, man vet aldrig vad man där!

Men det är det jag älskar med NY man åker in, men man vet aldrig vart man hamnar eller vad man kommer & se, för det händer så mycket på en och samma gång!

Senare mötte jag upp Nora, Marlene & Marianne i central park 2 av flickorna var ju bara här på semester, synd för vi blev ju så fina vänner, bara sådär!

Ännu en gång jag älskar mit liv, yes I do!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0