Utkast: En kväll ...

En kväll när jag var ute och körde spelade jag denna låten.

Det var så sorgsligt och det knöt sig i magen på mig.

Vi lyssnade mycket på Håkan när vi var små, han har hängt med länge liksom.








Samma natt hade jag en hemsk, hemsk dröm. Jag vet inte om det hade något & göra med känslan jag fick i bilen (jag kommer annars aldrig ihåg vad jag drömmer).

Jag var så smart att när jag vaknade till, tog jag upp min mobil och skrev ner allt.


Tea hus, jag gömde fångar, blommaffär, död, stort rum, alla låg bra i sängar, män kom sköt mig i huvud 7 ggr,
okey stolt men ledsen

Linus går, vad skulle spela, orolig för mamma

Blomma,


Jag är ganska bra på att tyda drömmar.

Nästa dag när jag läste vad jag skrivit fattade jag inte mycket. Men sen började jag analysera de lite.

de kommer här 


Tea (dom andra tjejerna var också med) - Men anledningen till att jag skrev Tea var för att vi höll till i hennes gamla hus. En trygg plats som jag känt till länge, Tea är min allra äldsta vän vi har hängt ihop i mer än 14 år. Jag hade väldigt svårt att lämna mina vänner för dom är det bästa, bästa jag har. Jag är jätterädd att allt ska vara helt annorlunda när jag kommer hem att dom har blivit annorlunda.
Att det inte ska finnas något kvar!

Jag sa gång på gång
- om ni glömmer mig, åker jag inte! Men dom lovade att inte glömma.


Det här med att gömma fångar - har med omsorg att göra & jag kopplar det till flickorna jag har hand om.


Blommäffär - det hänger ihop med min kretiva sida som jag jobbar på.


Att jag blev sköten i huvudet 7 ggr och att jag var tvungen att vänta en dag innan jag dog -  först och främst man dör aldrig riktigt i drömmen man vaknar alltid innan, men det betyder förändring, gamla saker ändras eller försvinner. 


Stolt men ledsen betyder att -  Att jag inte velat släppa allt hemma riktigt. Jag kommer förändras så mycket under detta året och alla därhemma också, för det händer mycket nytt i era liv nu också.

Det kommer inte bli samma sak när jag kommer hem igen, det kommer förhoppningsvis bli ännu bättre. Det är läskigt, men det känns bra!


Att en kille går omkring i drömmen, tja vad kan det betyda, släpp det!

Jag hann oroa mig för min mamma endel innan jag dog - jag saknar henne väldigt mycket

Blomman dyker upp igen - det är bara väldigt bra!


Drömmar säger mer än man kan ana. Eftersom jag sällan kommer ihåg, händer det mycket på en gång, & det är extra roligt att fundera över det när de väl händer.


Flummigt?


 

Kommentarer
Postat av: Tea

Lilla hjärtat, du är så söt du :) Inget har ändrats när du kommer hem, same ld same old bara nya lokaler. Lägenheten är jättefin, får skicka bilder när vi kommit iordning lite mer. Saknar dig mitt hjärtegull!

2009-02-01 @ 20:47:34
Postat av: mammie

Min lilla sockertuss..du är gullig..

jag blir så rörd..saknar dig oxå och älskar dig så..puss

2009-02-01 @ 21:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0