Mästerfotografen Sabina

Det har snart gått 4 veckor sen jag kom hit!

Jag har börjat komma in i rutinerna och jag känner mig hemma här i huset! När jag kom hem nyss väckte jag nog iofs hela alltet eftersom jag slog fel larmkod, och det tjöt så pappan kom springandes.


Flickorna är glada & pigga. Gå upp om mornarna och göra läxor är väl inte det roligaste man kan göra när man är 9 så det är väl isåfall det som är lite svårt, men det är absolut inget problem. Föräldrarna är väldigt omtänksamma och hjälper till om det är något, det är superviktigt och för det är jag jätteglad. Det känns fortfarande lite konstigt att bo i någon annans familj, jag ligger lite lågt, men i det hela känns det mycket bra!


Jag & hund börjar bli vänner nu, fast han får 1 flipp om dagen ungefär. Jag har lärt mig knepen, han försöker bara spela tuff, stampar jag med foten blir han rädd, så tyvärr hund du kan inte skrämma mig längre.


Den 26e börjar min skola, jag valde kvällskurs i fotografi, så 2 kvällar i veckan går jag på college, bara det är en liten dröm som går i uppfyllelse. Här kommer Mästerfotografen Sabina.


Jag hinner egentligen inte skriva så mycket är så himla trött när jag kommer hem om kvällarna, det är så mycket nytt hela tiden, det tar på krafterna. Och känslan "GUD varför gav jag mig in i detta" har försvunnit tack & lov.


I fredes var jag ute med Tyskarna, eftersom jag bor näst intill i skogen så fick jag o Janina köra. Jag är inget fan av att dansa nykter och dansa R&B nykter ännu värre, alla andra på stället tycktes gilla det så det var nog bara jag. Så jag hade inte skitkul, men det var bättre än att sitta hemma. I lördags var vi på shoppingmall hela dagen sen åkte vi och köpte dricka till kvällen. Janina höll i en 70is så jag trodde att hon och jag skulle dela den men nej alla 4,  jag trodde ju hon skojjade, så jag började garva men hon var stenallvarlig. Jag lyckades övertala dom och vi slog på stort en 2 litare. Det visade sig att dom inte behövde mer än 2 drinkar var, (så vi har massa kvar gömt i min garderob) det är okey för mig, men är man törstig så är man, kommer man dessutom från Sbg så.
Vi lyckades ta oss till ett uteställe i Stamford, och vi hade mkt roligt.

Dagen efter hade Janina lite problem med sin familj, vi andre åkte vidare till Ngocs hus, och firade att det var söndag precis som en söndag ska firas i en soffa ätandes. Familjen var utomlands och hade lämnat kvar sitt kreditkort till Ngoc så vi beställde hem lite mat.


Dagen har jag spenderat med svenska Hanna, vi har varit och shoppat i Stamford, och sen åkte vi hem till  henne och åt glass. Vi skulle kanske sett Killers i NY i helgen men det är på söndagskvällen, jag måste upp 05.55 på morgonen så jag tror det blir lite väl knivigt, med tåg och allt.

Vi satt och tittade på lite olika sidor och jag höll på att dö av extas när jag såg att Beirut ska spela i NY men biljetterna var tyvärr svindyra, så där kan vi nog inte hämta så mycket, det svider i hjärtat.

Nu ska jag iallafall sova


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ätnligen ett inlägg! Vad bra trick det där med hunden, skrämma honom lite o dessutom kalla honom för "hund" så att han inte tror att ahn är nåt. Låter som du har det jättebra, alltid lika skönt att höra. Skrattade också när ni 4 skulle dela på en 70is, hahhaa - som vi gjorde när vi skulle till huset förr i världen. Tur att det löste sig. Måste ni gömma spriten i garderoben?? Idag har vi varit på läg.visning i malmö o vi får nog den - skitfin. I helgen kommer sara o emsan ner så då ska vi festmysashoppa. Saknar dig massa, du är så duktig. Kram! PS. min skola är skitsvår, har bitit i ett jävla surt äpple - men megatezz som jag är ska jag väl klara ut det här. DS

2009-01-20 @ 16:56:34
Postat av: felicia

heey! Kvinnan som har kommenterat ovanför tipsade mig om den här bloggen! KUl att läsa lite om hur ditt liv ter sig där borta fjärran! Men allt verkar ju vara på sin plats, Tyskar, fotonm shopping, och EN HUND till råga på allt? :) hehe.

Saknar dig massor, speciellt kommer du vara saknad imorgon när de andra hälsar på, men vi tar igen det honey!

Ha det fiint o njut av livet! Puss

2009-01-22 @ 14:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0