enchanted

Jag har ju inte skrivit något om min dc weekend, jag vet att iallafall mammis är lite nyfiken!


Vaknade upp tidigt fredag morgon, helt underbart väder, opa körde mig & Ngoc till stationen.
Vi hade frukost & bubblade på som vanligt, så märker jag att det är en man som går fram & tillbaka i tåget och stirrar på oss, obehagligt som fan, så jag böjer mig ner för & gömma mig, då dyker en kvinna ner mellan oss och viskar,

- känner ni den där mannen? nej men var då försiktiga, han är inte riktigt frisk & kan förfölja er ett tag! & jag med som är så sjukt paranoid, blev ju helt livrädd, i mina tankar hade jag ju redan en kniv i ryggen, väl inne på grand central sicksakade vi oss emellan folk & blev av med han!

& resan fortsatte med 4 timmars buss mot DC! yihaa


Washington kan nog vara en av mina favorit vackraste städer, så annorlunda från NY, rent, ljust & fint! Området där vi bodde (nära georgetown påminde lite om dublins gator) Vi satt på en uteservering & käkade middag, sen tog vi oss ut på en sightseeing i området. Klockan var väl sådär 11 & man kunde utan frysa ihjäl gå med bara klänniing! När vi kom tillbaka till hostellet var vi lite förundrade över hur mycket folk som hängde på gatan. Vi tog en varsin öl på en av dom små pubbarna, sen gick vi & la oss! Jag låg i uppesäng precis vid fönstret & vaknade vid 03.00 av jävla liv så jag passade på att filma lite


Lördag morgon vaknade vi väldigt tidigt vi skulle hem till Obama & dricka kaffe, men han var ju på något möte i sydamerika såklart, så vi turistade heeela dan, hann titta inom 2 museum också!



Sen åkte vi tillbaka till hostellet & lyssnade på musik och gjorde oss iordning inför kvällen, jag hade lyckats få värsta brännan som absolut inte matchade min klänning, men den gick som tur var att mörka.


När vi kom ut på gatan bland allt folk, så blev det sådan uppståndelse, jag kände mig seriöst som en disneyfigur, det var 1 av mina toppögonblick ..

vi var tvugna att ta lokalbuss och sedan vandra ett par blocks..

alla verkligen ALLA stannade oss och frågade..

"are you for real, or you look beautiful, where are you going, are you a bride, your dress is just gorgeous, Cinderella where are you going"

jag har aldrig varit med om dess like & det skulle aldrig hända i sverige, det är de sorliga!





balen var väldigt rolig, jag hade så kul att jag nästan helst glömde bort att ta bilder, men några har jag!

& så kom ju såklart dansen som ALLA kunde..inte jag då



I taxin hem berättar chaffören att det inte är så bra att gå på gatorna runt vårt hostel, håll er bland folk!
& vi som promenat runt hela fredagskvällen!
När vi hoppar ut en bit från vårt hostel och det är så mycket folk så det var inte klokt, stämmningen var väldigt tryckt, det visade sig såklart att washingtons mysigaste område kvickt förvandlas till farligaste om natten och vi befann oss mitt i smeten.

afroamericans så långt ögat kunde se & kvällen innan var det 2 st som blivit skjutna lite längre ner på gatan...

Men som jag brukar säga...det man inte visste förut det hade man ju ingen aning om då..

street


Söndagen blev än mer lite sightseeing, det tog oss 9 timmar att komma hem (stuck in  traffic), det är ungefär lika länge som ett flyg till sverige.


Kommentarer
Postat av: Tea

Åh vad många hetingar i uniform!! Hoppas du fick ditt ett napp eller två hehehhe. Du skulle fått Ngoc till o filmat din klänning Cinderella, hoppades hela tiden att det skulle komma en bild på den. Georgetown-området var skitmysigt, vi var där o gick omkring en eftermiddag - kul att ni bodde där o inte i det trista området bak Capitol som vi bodde. Roligt att höra dig prata engelska, längesedan :) Ngoc verkar som rolig tjej, ni har säkert massa skit för er! Stora kramar

2009-04-27 @ 15:29:06
URL: http://mememebobbymcgee.blogspot.com
Postat av: felicia

ååh, nu har jag kollat på alla videorna! Saknar dig så himla mycket när man hör din röst :)

Håller med tea om att det var synd man inte fick se klänningen..Men du får visa en annan gång! såg ut som det var mycket fint folk där, ni hittade säkert en massa snyggingar?!

pusspuss kalaspinglan!

2009-04-27 @ 18:03:25
Postat av: Amir

Cool dans och grym låt, vad heter den? Vem var hon i gul klänning :P roligt folk de där amerikanarna nyfikna och glada! Vi ska med hitta på nått kul när jag kommer! ;D kram

2009-04-27 @ 22:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0