KarmaYoga - allt vi gor!


Att vara en yogini ar en hel livsstil.
Gora gott for andra, vad jag gor for nagon annan kan mycket val komma tillbaka till mig tiofalt fast fran andra hall, alla har tilldelats olika uppgifter (savas).
en liten parantes 
 
(nar jag jobbade for Manpower, fick jag en veckas diskjobb, dar var jag pa 300 gaster jag hade disk upp over oronen.
efter den veckan sa jag aldrig mer, det gor mig tokig, jag vill inte, det kanns som ett fornedrande jobb, tungt for bade sjal & kropp!
sa jag slapp.)
 
Men jag var visst inte fardig, en provning, vart hamnar jag om inte i
 
DISH-CREW  ...yay! 
 
Pa ett satt ganska glad over det for nu ska jag ta reda pa vad det verkligen ar som besvarar mig sa himla mycket, inget jobb ska egentligen kunna hindra mig fran att vara lycklig, & jag blir odmjukare av att sattas pa plats vissa ganger!
Vi har haft en forelasning om det idag hur vi ska forsoka se vara uppgifter, inte bara nu utan ovriga saker i livet ocksa. 
jag har jobbat 2 dagar & det ar ok, mitt crew ar super, & varje dag har vi en halvtimmes share dar vi far prata om allt mellan himmel & jord & dela med oss av hur det gar for oss.


for nagot ar sedan laste jag en bok som hette "the present", 
en absolut vacker saga om att leva i nuet, precis som nar man var barn & tyckte det var kul att klippa graset 
man liksom sag monstret, la market till monstret, kande doften, grasstrana mellan tarna allt det dar med att vara totalt narvarande, da hander det saker.
nar vi blir aldre sa manga ganger forsvinner denna formagan fran oss, men vi kan borja & trana oss varje dag, meditation 1 redskap.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0