Emzilisans & Binas Jättebraiga Loppis

Jag & Emzilisan rensade ut våra garderober, lastade bilen full & åkte till loppmarknaden i Kristianstad.
det kändes så gammeldags & mysigt,
klockan 7 på morgonen började vi lasta ur grejorna. 
12 personer kommer springandes mot oss, undrar om vi hade teknikprylar, men det gick visst lika bra med kläder. dom vände, rev uppochner & länsade allt, situationen var helt "OUT OF CONTROL"
en man hotade en annan man & svor åt varandra & där stod lilla jag & emelie mitt i kaoset & tyckte inte längre att det var lika mysigt!
efter en halvtimme hade vågen sköljt över & kvar stod jag & emelie helt utmattade
då fick vi äntligen tid att sätta upp vårt lilla stånd!




skattkistorna fylldes timme efter timme och jag kom hem 1600 kronor rikare (fast pengarna kommer hamna i familjens rese-spar-konto)


let´s get down to buisness, strawberry that´s what you orded!


alla var som tokiga i mitt gula linne, hade varit toppseller om jag haft många & sålt dom för 7 kr st,
så var inte fallet jag hade bara en & ville ha 20 kr,
vilket tydligen var för dyrt, jag gav mig fan på att jag skulle sälja den ändå, men nej! 
äsh nästa gång!


åh vi hade så roligt, jag rekommenderar verkligen! 



det blev eftermiddag & dags att åka hem,
vi packade in allt i bilen & hann köra några minuter på motorvägen när bilen gick sönder (gick inte att gasa)
vi fick snällt sätta oss i gräset & vänta på hjälp

(jag kommer ALDRIG tuta på folk som står hjälplösa vid vägkanten med en söndrig bil) vilka gör sånt?! så taskigt!



sara bjöd på middag & sleepover & vi spelade lite spel

Kommentarer
Postat av: Tezz

Håhåjaja, nu rekommenderas det minsann att man åker in och ställer upp ett stånd på galna loppisen.

Riktigt så lät det inte direkt efter upplevelsen ;P



2011-05-23 @ 22:19:20
URL: http://www.haarickavaarts.se
Postat av: Bina

Haha ja men vi ville ju att ni skulle förstå hur konstig den där första halvtimmen var, men annars var det ju hur mysigt som helst! Tror kanske att vi glömde säga de, roligare att berätta om de galna! Vi ska ju dit igen om 2 veckor, då kan du få köpa in dig på en bit av bordet ;)

2011-05-23 @ 23:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0