wwoofing!

Stoffe & jag befinner oss just nu på en Ekologisk farm i Bohuslän, ca 1 timme utanför Göteborg. Det är vår andra dag på gården & vi gillar det skarpt!

Jag hade hört talas om folk som wwoofar (fast utomlands då), & satt hemma och hade ganska tråkigt när jag hittade gården Hållbat Hälsa, som låg i Sverige!


Jag kände bra känsla i magen & spontan som jag är övertalade jag Stoffe om att vi slulle åka, vilket var hur lätt som helst eftersom han precis som jag också är PÅ äventyr.

Nu en vecka senare sitter vi här i en liten, pytteliten stuga i skogen !

SPÄNNANDE!

 

Woofing går ut på att man arbetar på en gård, men här är inga pengar inblandade, vi får husrum och mat, men vi får erfarenheten av att leva som farmare i 3 veckor! Vilket nästan är bätte än en bunte sedlar i handen, visst!

 

Vi kom på eftermiddagen & Åke (Farmer) visade oss omkring, (Farmer´s wife) Tingting är från kina, dom verkar vara goda människor!

Åke är gammal föreläsare på Chalmers & han driver nu Hållbar Hälsa & så håller han föredrag i hälsa & helhet. Igår fick vi vårt första föredrag om mat!

Holy Jesus!

Det är inte klokt vad vi äter egentligen, & vad vi förstör våra kroppar med allt bokstavligt talat skit vi äter, & vi fattar ingenting.
Farmer and farmer´s wife äter blad, frukter & grönskaker mest, (men wwoofarna får fuska lite) men detta kommer bli ett tuft uppdrag då det inte finns något socker så långt ögat kan nå. (Tur att jag tog med ETT choklad) en bit om dagen för det ska räcka länge!

 

1a jobbdagen

det har banne mig regnat hela dagen, men plantorna tar inte semester som Farmer säger, jag fick turen att sitta i växthuset och plantera om tomatplantor tillsammans med dom andra flickorna.

nu ska vi snart på yoga.


Kommentarer
Postat av: Tea

Åh, är farmer och farmers wife där? Vad härligt!

Låter som ett toppenliv, hoppas solen kommer fram och förgyller er bondetillvaro också! :)



Bra med sockerdetox, nyttigt för kropp o själ ;)

2011-04-13 @ 18:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0