Jag dricker ju inte vin, men ja ni fattar poängen!

Never be ashamed, accept what life has to offer you and try to drink from every cup.
All wines should be tasted, some should only be sipped, but with others, drink the whole bottle.
How will I know which is which? By the taste. You can only know a good wine if you have first tasted a bad one.

jag kom hem från Indien 3 månader för tidigt, & hade ingen reservplan direkt. shame!

jag mådde ju inte så bra, och tillslut var det enda jag ville att få komma hem till mamma, hann inte ens komma till byn där jag skulle arbeta som volontär, jättetråkigt..

stoffe är en riktig sweetheart, så det gick hur bra som helst att resa tillsammans med honom,

men när jag tänker tillbaka på indien-landet så har jag väldigt blandade känslor, vi hamnade i många spännande situationer, & fick verkligen kämpa för att ta oss fram & det fanns otroligt mycket vackert att titta på!

i min fantasi tänkte jag mig mycket lugn & ro, yoga, meditation osv osv o framförallt jag skulle ju må hur bra som helst.

men lugnet var långt borta, & jag tog åt mig väldigt mycket av kaoset
jag hade aldrig i mina vildaste drömmar kunnat föreställa mig hur smutsigt, fattigt och tungt det skulle kännas att resa runt i ett så fattigt land där det finns så mycket lidande

På en i marknad i goa köpte Stoffe ett trä-halsband för 20 kr (vilket antagligen var överpris), jag tittade mannen som sålde smycket i ögonen, så otroligt mycket sorg i hans ögon och i en hörna satt frun med en liten bebis i famnen även hennes ögon fyllda av sorg, då kom mina tårar, vi gick snabbt mot utgången bland alla glada charter-turister. Jag visste inte hur jag skulle förhålla mig till all fattigdom, männsiskor & djur som for illa.

Jag kände mig så liten, hjälplös och förvirrad
jag insåg efter ett tag att mitt hem i lilla tråkiga sölvesborg är inget mer än jag någonsing kunnat önska mig, jag är frisk och har världens finaste familj & vänner.
så otroligt många människor som kämpar för livet varje dag, då är mina problem som att inte veta i vilken stad jag ska bo i till hösten inte så stora iallafall


jag insåg också att nu får det vara bra med ”living on the edge” för ett tag, jag börjar sakna ett vanligt liv
med rutiner...

så jag ska söka in till skola till hösten, basta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0