det finns så mycket fint härhemma som jag glömmer av ibland..

sol & fluffiga moln, vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på,
så vi bestämde oss för att turista lite i vår egen stad..hemmablind var temat!

glassbåten & bryggan är ju ett säkert kort..




det finns ju faktiskt ett litet museum, som jag har gått förbi minst 100 gånger men varit inne i endast en gång när jag var liten.
dom hade söta saker och man kunde läsa om gamla slottsruinen som bann ner 1659, hade något att göra med danskar..
gamla stenar & sånt om man tycker att de är intressant för exempel.


så dom hade lite möbler, kläder & gamla trosor från för länge sedan..


& så besökte vi konstgalleriet..


jag har aldrig fattat att det faktiskt växer blåregn på restaurangen blåregn,
men det låter ju vettigt såhär i efterhand. 


vi åkte ut till hällevik & gick på jazzfestival, åt middag på dagmars hamnkrog där Ami jobbar som kock
tradjazz var inte riktigt vår melodi så vi gick på promenad istället.

Kommentarer
Postat av: Rojje

Jag måste vara världens lyckligaste som har en så fin familj ;) Kramis

2010-08-17 @ 10:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0