festival

Jag minns gången när jag & sara tjuvrökte utanför vårt, det var sen söndagkväll 2004 vi hade tro det eller ej dansat fram på sbgs gator och hittade ett paket i väskan, när det var min tur att tända började det brinna i min vante.




Ramlade in på denna gamla dängan, favoritlåten när jag var sådär femton, sexton år.
 Filmen var festival, vi var järnjänget (även blondiegang utifrån) hängde på lunarstorm där vi hade en egen hemsida, vi lyckdes luska ut vart allt hände och vi var där, vi var faktiskt överralt - alltid, allt var spännande (för det var så mycket vi gjorde för första gången) vi var jämt hyper, livet var en fest, kysste äldre pojkar, mycket äldre, cyklade överralt och ALLA hade jeansjackor. Vi hängde mest hemma i saras lägenhet åt "dom där" vaniljbullarna som man kunde köpa för en tia av någons mamma som bakade. Vi festade hårt och mycket och pluggade dess mindre. Vi gjorde lärarna tokiga genom att prata oss genom hela lektionen, men vi hade ju så mycket viktigt att prata om trots att vi spenderade mestadels av vår vakna tid tillsammans, vi skrev listor på solbänkarna vilka killar vi tyckte mest om, lånade varandras kläder,

hittade på hyss, längtade efter att bli 18, H&H Kent & LW var dom bästa artisterna, dom hajjade läget och kunde alltid hitta en händelse eller plats till deras texter.

sova över, spänning, massa skratt, fjärilar i magen, fest tills de blev ljust och vi hörde fågelkvitter helt enkelt den bästa tiden i mitt liv.



jag älskar att vara 21 men snart fyller jag 22, när jag kommer hem till Sverige igen kommer jag vara runt 23, that really freaks me out, big time!


Kommentarer
Postat av: Tea

Det var BÄSTA tiderna!!

2009-02-16 @ 10:17:01
Postat av: felicia

ÅÅh. Nu fick jag gråt i ögat.

Vilken pricksäker beskrivning av en tid man aldrig kommer glömma! :)

2009-02-17 @ 18:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0