Jag Önskar Att Jag Kunde Rädda Jorden, Men Det Behövs Så Många Fler!

Alltså jag kan inte hjälpa det men jag bara tittar på fler & fler dokumentärer & läser böcker!
Ibland önskar jag att jag inte visste det jag vet idag för det är ganska tung fakta, det är lättare när man inte vet. Jag tror ingen kan titta på dessa filmer/dokumentärer utan att bli berörd!

Jag skulle Önska att alla brydde sig lite grann åtminstone!

Filmen om jord, man tänker kanske jord är jord, skitsamma!
Men vi är ju egentligen jävligt beroende av jord Big Time, därför måste vi vara snälla!






Dokumentären Underkastelsen, var lätt den mest skrämmande av alla skräckfilmer jag sett. Visar att en nyfödd bebi kan ha upp emot 300 gifter i sig redan I MAMMANS MAGE.
Allvarligt, Hur mycket gifter & kemikalier vi bär vi egentligen runt på?

Ush hemsk hemsk, men mycket sevärd!








Avatarerna sjukt kloka beings!





Östersjön är AKUT sjuk, stackars hav jag blev jätteledsen när jag såg dokumentären, vi måste hjälpas åt att rädda. Övergödning får algerna att frodas & då tar över allt syre i vattnet över & tillslut dör hela havet! Finns att se på svt.









Home-filmen



När jag ser Food Inc känner jag för att bara köpa Ekologiskt & närproducerat & äta mindre kött, mest rawfood. 
Det är iofs i USA men ändå om man vill läsa mera om vad som finns i den svenska maten finns skitbraiga böcker av Mats-Eric.













Jag var bara tvungen att dela med mig lite av vad som rört om i min hjärna den senaste månaden.
Se & lär, snälla!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0