wanna surf my couch tonight?

Idag åkte jag & lillebror till stranden, jag badade länge & kände efter exakt (hur vattnet kändes, hur vattenytan bländade mig & vinden blåste lätt) hur sommaren känns så att jag kan komma ihåg,
& när jag fryser om tårna på vintern och tycker att det är alldeles för kallt med snö kan tänka tillbaka.
 
molnen kom alldeles lägligt & vi åkte in till kristianstad för att handla grejor, jag behöver absolut inga kläder, så jag blev ganska glad när mitt kort inte ens ville betala ett gult nagellack för 39 kr, inte glad för att jag inte har pengar på kontot utan att jag inte kunde handla massa onödiga prylar som jag ändå inte behöver, men nagellacket tjänade jag ihop till ändå, för jag har önskat mig det så länge.
jag träffade min lillasyster melissa & hennes mamma i affären, dom var också ute & letade grejor.
efter halva vägen hem kom jag på att jag glömt mammas kofta i en soffa i skoaffären, ups! (mammie jag går lös i din garderob nu, ha ha ha) så vi vände snällt, för att hämta tillbaka tyget.

så var jag ute & åt middag med min bästa vän banken (sara) men man kan kalla henne nyckelpiga eller något sånt också för hon är skitgullig.

stackars sara fick höra på när jag klagade om att jag tråkar ut i denna staden, och att det måste hända något nu, helst igår.
10 minuter senare ringer en flicka från coachsurfing och undrar om hon och hennes pojkvän får sova hos mig i morgon, & jag svarade, det klart ni får.
människor kan tro att jag bara kastar mig in i livsfarliga situationer, & inte tänker alls, min lillebror t ex blev ganska sur för att jag bjöd in vilt främmande människor i vårt hem, men hon lät harmlös och jag litar på min magkänsla till 70 %, Ami ska ju inte ens vara hemma imorgon så han behöver ju inte träffa dom. 
hon räddade lite min dag, jag hade kanske tråknat ihjäl på riktigt annars.

Couchsurfing fungerar som så att, männsikor som tycker om att resa runt & vill hitta dom riktiga smultronställena bor hemma hos folk. om jag känner för det kan jag visa dom runt, eller ge tips på ställen, så nu ska dom får sova över här hos mig
så när jag åker till berlin eller brighton eller borås så kommer kanske någon snäll surfare låna ut sin soffa till mig. så funkar det!

mamma hope you don´t mind, sorry for not asking!

Kommentarer
Postat av: Therese Ö

Vad roligt! De lär vara ascoola som gör nåt sånt.

2010-07-29 @ 08:48:15
URL: http://mememebobbymcgee.blogspot.com
Postat av: bina

ja & så hoppas jag att dom inte binder mig & stoppar mig i garderoben, snor alla mina fina vaser och silverskedar, men det kan ju inte jag veta!

Men ja det ska bli jätteskoj! =)

2010-07-29 @ 09:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0