Kulturella Fredag

jag vaknade tidigt och gick ner till mamma & rojjes hotell, vi satt och mös lite i restaurangen, som var helt otroligt fin.



vidare för ”lite sightseeing” vi åkte ut till Edward Munch museet, en fika innan vi trillade in och kollade på konsten. vi kom fram till att Edward Munch måste varit en ensam och deprimerad man, inga tavlor jag skulle vilja hänga upp på väggen precis men intressanta.
sedan gick vi vidare till konstmuseét.

jag gick mycket på konst och photoutställningar när jag bodde utanför new york, det är så roligt för varje gång jag går på en utställningar blir jag bättre på det. analysera, titta & titta, igår upptäckte jag varför man ska kolla på en tavla från olika håll och vinklar, ta några steg åt höger eller vänster fram eller bak, jag älskar sådana upptäckter i vardagen.

den här bilden kanske inte är så rolig, men jag och mamma vek oss av skratt när vi gick förbi det långa radhuset det kändes helt allvarligt som att komma tillbaka till 70- 80- talet, det ena fönstet var fulare än det andra och vi hittade jäklar i inte ett endaste fint fönster.

sedan åkte vi hem och lagade lite mat och åt stekta bananer, meningen var att vi skulle ut och ta några öl, men efter att ha varit aktiva hela dagen tog vi det lungt istället.
återigen var dagen slut och det var dags att säga godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0