Onsdag Torsdag Fredag

i onsdags jobbade jag tillsammans med emmy igen, vi serverade oslos politiker.

 

det bästa med att jobba i restaurang är all god mat man får äta, och vissa kockar skämmer bort en med goda efterrätter!

det stod ett helt otroligt berg med mat i köket (som skulle slängas på grund av att inspektions gubbar skulle komma) så vi plockade på oss lite nybakat bröd och några portioner mat. men det var så mycket kvar, jag tror vi slänge en hel svart soppåse, jag skulle bara vilja ta all mat som går till spillo och dela ut den till alla fattiga uteliggare här i olso, varför har ingen tänkt på det & satt det i system, ska det bli jag till och göra det? kan man undra?

jag fick även med mig en helt nyöppnad flaska vin, så jag och emmy ska ha vinkväll nästa vecka någongång, mysigt!

 

torsdag fredag jobbade jag på ett ställe tillsammans med en kvinna

hon var så fruktansvärt retlig, hade noll serviceinriktning, hon snäste av mig som fan inför en gäst.
han frågade snällt om han kunde få ett par bestick och ett glas för han ville sitta med sina kolleger, självklart ingen vill väl sitta ensam vid ett bord om man inte måste. då tyckte hon att han får baske mig sitta där det är dukat, va? va fan är det då?
massa massa småskit, hon gick efter och kollade allt jag gjorde, och körde med mig som fan.

hon lockade fram den lilla bitch i mig som verkligen inte finns egentligen, jag kunde inte hjälpa det men då kände jag var tvungen att reta upp henne lite till.

men som sagt det är inte ofta man träffar sådana personer, men fan va påfrestande, 2 dagar med henne räckte nog och väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0