Midsommar vs frihetsgudinnan




Jag fick trots allt ledigt i fredes eftermiddag så en glad bina tog tåget in till Manhattan för att fira svensk midsommar i battery park. Det var solsken för första gången på två veckor, lycka!


Jag blev så övrraskad jag trodde inte det fanns så många svenskar i New York, (så många hippa och fräscha människor på en & samma plats, eftersom amerikanarna har oftast fruktansvärda kläder och ser inte precis nyduschade ut )

Man kunde få mat om man ville ha det, eller sommarbål, daim korv med bröd..allt! det knöts kransar & kören sjöng sommaren är kort, blomstertid, så skimrande & alla sommarlåtar, senare var det dans runt midsommarstången vi var såklart på plats, räven raskar, karusellen och så raketen förstås, åhh vilken eftermiddag!

Sorlet lär precis som det skulle & det tillochmed luktade som att det lika gärna vara hemma någonstans.




Jennys klänning gick sönder så jag fick sy lite..


supersöt


När solen gick ner åkte vi vidare till stefans lägenhet  i soho.



Vilken jäkla lägenhet sen då, och för att inte tala om takloftet, där jag och jenny flamsade runt fulla som kastruller (som i filmer det är verkligen inget staket så är man inte försiktigt kan man lätt ramla ner, jag fick lite lätt svindel) Stefan var så snäll och bjöd på kötbullar, nypotatis o sill allt som hör kvällen till.

Sen gick vi ut & dansade.



Fortfarande fulla efter 2 timmars sömn ger vi oss av till Grand Central för att ta tåget hem, då dör vi nästa av skratt när jag plötsligt upptäcker denna mannens min.



Kommentarer
Postat av: bina

Lika glad varje gång!



Tea massa kramar till dig! Nästa år är vi förhoppningsvis tillsammans!

Hahaha fan va roligt ”fucking deprimation” är ju ett av världens bästa uttryck myntades genom gymnasieåren nån gång!



Rojje

Åh vad glad jag blev av er kommentar, ni är för söta!

2009-06-21 @ 22:17:27
Postat av: Therese Östberg

Vilka fina bilder, det ser ut som du hade en toppenhelg (igen!). Skit rolig min han hade, kan helt förstå varför ni bröt ut i skratt !!

Har försökt nå dig på skype, men inget svar .. :/

Puss och kram

2009-06-21 @ 23:44:21
URL: http://mememebobbymcgee.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hahahaha. Jag skrattar nastan ihjal mig fortfarande!!

2009-06-22 @ 04:49:23
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Melissa

Hur söt får man bli ?<3

2009-06-29 @ 22:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0