äntligen roadtrip

Lobbyn kryllade av folk söndag morgon, jag såg 2 tjejer som såg "svenska" ut och det var dom vi skulle på samma resa men dom hamnade i den andra vanen.

Så där stod vi på parkeringen och tittade blygt på varandra, hade ingen aning om vad en vecka kunde göra för oss. Jag var lite besviken på att jag inte fick den heta guiden, men så fort Skyler började prata så gillade jag honom, så himlans rolig. 

Vi turistade i Los angeles, Hollywood, tittade på stjärnor, fikade, skrattade åt lustiga folk, körde förbi hotellet där eagles låt hotel california spelades in, där även Marilyn monroe hade en affär med mister president, hotellet & gatan som är med i pretty woman & allt sånt där trams. Föraren lägger in såna jävulska kommentarer hela tiden så man måste bara skratta.

Det har bara gått nån timme sådär men gruppen har redan blivit lite indelad, jag hittade Fride Fride Fride Fride betyder så otroligt mycket för mig att hon ska få ett eget litet inlägg inom kort.

Sen vidare några timmars körning till san diego, för ett dopp i havet. Stranden var helt underbar, stora kalla vågor, knökfullt, folk höll på med allt möjligt, åkte inblades, skateboard cyklade. Vi gick för att köpa glass då hittade vi värsta barerna där folk seriöst stod och festade mitt på dan, men guuud varför bor jag inte där tänkte väl jag då.

Kvällen spenderade vi i old town (den här delen av landet har tydligen tillhört Mexico förut) så det var som en liten hai chaparall by, supermysigt. På kvällen somnade vi gott på motel, första gången yes check! Fride frågade innan vi somnade om jag var intresserad av killen nej svarade jag då..


Kommentarer
Postat av: Mischus

Kapic hette guiden "Joe the tourguide"? Han åkte vi med när vi va där, samma runda och han va helt galen med kommentarer och frågade alla i bilarna vi stannade brevid om de va filmstjärnor...

Låter som du har en kanonsemester, jag längtar sååå tillbaka när du berättar, hade varit kul o va där me dig!



Puss puss M

2009-07-15 @ 20:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0